Helgen som gick.. eller sprang!

Fredag; Mamma och fredags mat! Vad annars? daah! Och massor massor av.. Naturgodis!!



Lördagen kom snabbt; Intressant dag over all. Började dagen med ett besök på pixations studio där min babe skulle bli fotad och stylad. Såg inte alls ut så som jag trodde och dom hade världens äckligaste fiskar/ ödlor/ monster/ muterade grodyngel! Kunde bara inte låta bli att stirra mig blind på dessa... ja, saker!! Finns nog inget bättre ord. Innan vi var klara hade jag tappat allt förstånd och började tilloch med tycka de var lite söta. Min babe blev så stilig så, nu väntar vi bara på det vackra slutresultatet. Miffe fotade och Becca stylade. Super duktiga båda två! Efter det blev det en sväng på staden. Jag och jocke åt lite mat och ett par nya brillor blev inhandlade. Är extremilt sugen på ett par chinos till. Dessa kommer utan tvekan att finnas i min garerob innan veckan nått sitt slut. Svarta eller ljusblå.. det är frågan! Lördag kväll spenderades hos Fanny i skåre då min lägenhet invarderades av grill och tv-spels abstinenta pojkar. Vi flickor gjorde oss världens godaste vegetariska risotto med lots and lots av parmesan, svamp och annat mumsigt!
Till detta underverk serverades vitt vin; ecologika (kravmärkt och underbart gott), kräftor och ugnsbakade grönsaker! Där fick ni för grillat på engångsgrillar pojkar små! ( Lägg även märke till att grillarna slocknade och deras master grillning slutade med en kväll vid stekpannan, behöver jag nämna att jag var skadeglad?)

Så här lyckad blev vår mat! Rekomenderas varmt!
 

Söndagen följde inte långt efter med en färd till farmor i Kil. Där väntade en ivrig farmor med korv och grillpinnar vilket vi snabbt fick i oss efter att korvarna fick sig en tur i hennes öppna spis.  Annorlunda med inomhus grillat men GOTT! Massor av fika, fika underbara fika senare så bar det av hemmåt igen. Lite mys i soffan med mamma medan jocke pluggade som vanligt hanns också med innan vi styrde kosan hem igen. Tanken var då ett svettigt träningspass på Sats och sedan lite sol solariet. Det var bara det att jenny hade sett fel på öppettiderna och(!) glömt sitt solkort någon smart stans i lägenheten.. Jockes glädje över detta lät sig inte vänta och han var värre än en sur 2 åring som kommer ut ur leksaksaffären tomhänt. Har nog aldrig hört så mycket klag från den mannen på samma gång. Det var allt från muskelbrist till kyla och pengabrist som religionsbyten.. Men när han tillslut skulle bli buddist kände jag att det var dags att avbryta hans mutterturne. Blev tillslut en löptur istället och det vore väl synd att säga att det inte behövdes ;D 

Söndagens fynd i farmors lådor redovisas nedan, med jocke och lillebror som modeller (eller offer, vilket man föredrar) samt ruths glädje över att antligen vågat klättra upp i björken helt själv;

 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Usch jenny, du gör mig vansinnigt sugen på naturgodis......!

2009-04-21 @ 18:43:01
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0