Slutspurten..

Sitter här på jobbet och nu är det hela 1 timme och 13 minuter kvar av mina 6 veckor av heltidsarbete! Skönt och ledsamt på samma gång. Har ju äntligen börjat komma in i rytmen av det här dubbellivet, gå upp tidigt och allt annat ovanligt som jobb faktisk innebär. Allt är så annorlunda mot vad man lär sig i skolan, för det man lär sig i skolan har man inte en jädra jota för när man väl sitter där bakom sitt skrivbord. Iaf inte på det vis som man lärt sig det. Ur böcker och någon som tvingar in det i hjärnan på en med hot bara för att. Väl där så är det ändå inte i närheten av så precist och logiskt korrekt som det var i boken. Skitböcker!! och vad ska jag ta mig till med all min fritid som jag helt plötsligt kommer få?..

Så långt kom jag på jobbet förut innan hela Karlstads krångelelit kom inrusande på banken med alla olösbara problem och lånelöften som fanns att skrapa ihop i den här lilla staden. Kom iaf hem tillslut. Tacka gud för det! Sista lång dagen är slut och nu är det bara några få strödagar på jobbet i sikte. Är lite samma känsla som när man fick sommarlov i 9:an på nått vis!

Bra men konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0