Storfrämmat!

Idag har Ruth en kompis på besök.. Jockes systers katt Måns ska bo här hos oss inatt. Han är förövrigt Error-Terror personifierad i en kattkropp och jag känner på mig att det inte kommer sluta lyckligt. Lär inte bli mycket sova av inatt! Han är helt galen och jag är övertygad om att han har både ADHD och alla andra bokstavskombinationer som finns+ några till, tidigare okända och muterade. Han har även ryktet efter sig om att han bedriver hat kampanj mot orkideér. Jag har för tillfället en super fin gul orkidé som passar perfekt in i mitt kök. Den har faktiskt överlevt hela 3 veckor i min vård. (Galet mycket rekord för mig ska ni veta, jag är mer för att äta växter än att odla dom.. om man säger så ;D) Så den har jag nu gömt i sovrummet! Mohahha! Måns mer känd som Månstret!!! Behöver jag säga mer? Pratar mer än alla katter jag har träffat. Han är fanimejjen inte tyst en sekund och jag känner redan vansinnet ta över mina sinnen!

I natt vaknade vi av märkliga ljud i köket. Jenny intar som vanligt försvars ställning och mina ögon hade typ växt ihop för de gick inte under några omständigheter att öppna! Kunde lika gärna ha varit en atombomb eller aliens redo att föra bort mig och jag hade ändå inte klarat det. Jocke däremot, som i vanliga fall är som en sengångare när han sover hade vaknat. Tittar på mig irriterad över att jag inte rört en min och säger; det där lät inte bra. Förväntade sig tydligen någon typ av reaktion för han fortsätter att stirra på mig innan han släpper den värsta suck jag någonsin hört och skriker Dööööö! Åt vad jag antar är våran katt som lever rövare i köket. Med det sagt så känner jag mig skyldig till att iaf försöka resa mig om jag inte vill äta helgratinerad ruth till frukost. Han hade redan planer på både lergrytor och äpplen i munnen kanske jag ska tillägga...?! Ruth som har en konstig förkärlek till vatten, gärna i glas eller tillbringare hade till sin stora glädje upptäckt att vi glömt vatten tillbringaren framme efter gårdagens sena träningpass. (Aaajjooo, i mina muskler idag byyyy the way!)

Ruths signature move går sedan ut på att försöka komma så djupt ner i tillbringaren som möjligt, vilket lättast åstadkoms genom att stoppa ner ett framben och huvud i vattnet! Nämde jag att detta är en katt!? Vet hon om det? Iaf gick något misstänksamt fel och hennes plan misslyckades kattastofalt ( HAHAH! åååh jag är så dålig. I know..)Såg tidningen i ögonvrån när jag blind styr kosan mot köket och lyckades räkna ut att klockan iaf var över 4. Mycket riktigt 4.47 visar klockan i köket när jag ser jocke i ilskerus torka bord, stolar, golv och ruth som badat lite i köket. Efter det var det hot om både det ena och det andra, lyckades förhandla mig fram till att stänga sovrums dörren och Ruths liv var räddat.. För denna gången ;)

Men nu blir det lekstund så att de små liven ska sova gott inatt! Och framförallt vi så att alla klarar sig till morgonen med livet i behåll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0