Storstäd

Idag har jag jobbat, igen! Vilket chock! Men en har jag bara en enda(!!!) långdag kvar. Ska jobba imorgon och på måndag. Sen ska jag iväg och jobba i Forshaga av alla ställen på onsdag. Så kan det gå. Har faktiskt varit i skolan två dagar den här veckan. Mycket skönt måste jag säga, trodde aldrig det skulle kännas så när det alltid brukar vara tvärtom. Men det är ju sån sjuk skillnad mellan att arbeta och vara i skolan på nått sätt.

Any way så storstädade jag och jocke i måndags. Riktig vårstädning fick det bli, bara fönstren kvar nu. Fick med mig jocke ner i källaren för att plocka undan lite saker som bara stått och samlat damm. Tog tillfället i akt och tog med dörren till det stora "skräp"skåpet  i köket som jag kallar det. Har gått och tänkt på att det ser för J*vligt ut ända sen vi flyttade in. Finns nästan inte några hyllplan i just det skåpet, vet inte vart han som bodde här förut har gjort av dom. Har hittat så himla mycket störda grejer som han har gjort i den här lägenheten, mycket fuskbyggen och nödlösningar som det alltid är i hyresrätter men det finns massa konstiga gömmor i skåp och sånt. Med färg, konstiga skruvar som antligen skulle behöva sitta någonstans och saker som jag inte ens vet vad dom är till för. Börjar bli lite nervös för att röra någonting överhuvudtaget! Bytte även gardiner och flyttade runt massa saker och pillade på alla sånadär småsaker som jag inte hunnit med. Bytte ut gardinerna i sovrummet, och det blev så sjukt mycket bättre!! Insåg när vi bar upp skåpluckan hur stor skillnad såna där små grejer gör! Ett helt nytt kök bara för att vi satte en lucka på ett skåp.. Men var kanske dags att ta tag i dom här grejerna som jag skjutit så länge på nu. Har bott här i ett år snart! DET är galet! Har överlevt att bo med en kille i 1,5 år snart= omöjligt enligt den gamla oförstörda jenny! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0