Dramaqueen

Ja, igår var det drama på hög nivå! Mamma ringer två gånger under de ca 1, 5min (jag var sen till jobbet som vanligt så fick köra in och ut metoden! Typ duscha ena benet medan man torkar det andra) som jag råkar stå i duschen. Att mamma ringer så här dags hör inte till vanligheterna då hon vet att jocke har ledigt! Svarar därför lite irriterat i luren och i andra änden hör man en svag mamma. Hon är på akuten.. Hjärtat slår i otakt och allt känns helt plötsligt som för 10 års sedan. Mamma har haft hjärtfel sedan tonåren men detta fixade alla duktiga läkare på carolinen till efter ett antal turer akut med ambulans och annat otäckt. Människan har dessutom mage att lugnt säga att jag inte ska oroa mig utan gå till jobbet som vanligt! Vad har dom gett henne?? Jag, ska JAG inte oroa mig när hon ligger på akuten med en miljard slangar och monitorer överallt! Troligtvis inte! Jenny går trots allt till jobbet.. där hon bryter hon ihop inför alla närvande och blir utslängd och tillsagd att åka till sin sjuka mor! Äntligen lite vettiga människor!! Så förmiddagen spenderade jag halft hysterisk halft gråtandes. Jobbigt kan vi sammanfatta detta som!

Eftermiddagen på jobbet gick fort innan mamma äntligen fick följa med oss hem på kvällen. Och runt 7 tiden kände jag mig tillochmed såpass lugn att vi kunde ta en bit mat och en cola nere i hamnen med micke, jimmy och johan.

Idag är det sol igen. Och jag är inlåst på kontoret igen. Jag är vitare än en snögubbe. Släpp ut mig!!

fick även för mig att det var fredag idag vilket snabbt konstaterades inte var sant, följt av att jag fick se en liten gul lapp på min jobbskärm som så fint påminde mig om att jag lovat Inger att ta hennes kvällspass imorn!! NEEEJ! 

 

Kommentarer
Postat av: Ullis

Älskade hjärtat, hoppas Barbro mår bra! Du vet att du kan ringa till mig med gråten i halsen, precis som jag har gjort till dig när det vart jobbigt! Saknar dig. Massa massa massa KÄRLEK!

2009-08-07 @ 08:15:58
URL: http://foxxy.blogg.se/
Postat av: Marika

Hoppas din mammi mår bättre nu , otäckt som tusan !! Du gör inget annat än o jobbar , bra att du fick åka till henne :)

ses snart ??

2009-08-07 @ 15:11:29
URL: http://m4r1k4.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0