När jag var ung..

Är det någon mer än jag vars barndomsminnen innehåller en och annan historia från äldre släktingar som börjar med: När jag var ung då fick vi minsann...

När jag var ung fick vi minsann gå 2 mil i skogen till skolan i meterhög pudersnö, 140 minus grader och orkanvind.. Naken med sandaler,. Men inte klagade vi inte. Nej.nej.

Någon som känner igen sig?

Det fick iaf jag höra både en och två och 1245 ggr om det var något man gnällde över. Tänkte på detta igår när jag gick till jobbet i igår. Hur kommer det låta när jag blir gammal?

När jag var ung då fick jag minsann gå 1km för att komma till jobbet på oplogad trottoar, i snö, ja minst 3 dm!!! (allt för att bilens centrallås hade fryst.. menar vem orkar klättra in från andra sidan? Jobbigt!!) 10 minus och med mina nya fina kängor iförd endast en dunfylld everest jacka och lovikavantar. Det ni ungar! Men inte klagade jag inte.. Nej,nej!


Kommentarer
Postat av: Morgan

Hej sötnos;)



Jag ser att du tänker på din banktjänsteman...

Hoppas allt är bra med dig gumman, ikväll spelar

jag en viktig innebandyturnering i Swedbanks anda!!

Kom gärna förbi och kolla på mig;)



Vore kul att ta en kopp kaffe någon dag och få diskutera placeringsråd med dig...



Du vet vart jag håller till...

2010-01-08 @ 14:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0