Jobb och tentaplugg

Hinner inte med mitt liv just nu känner jag! Har en tenta imorrn i organisationsteori som jag inte hunnit att läsa till mer än under gårdagen.. och av någon mycket märklig anledning såg mitt öga att blommorna såg lite dammiga ut (!?) och fick för mig att detta skulle åtgärdas med en dusch! Det går ju fort!? Hm.. min beslutsamhet att plugga var som bortblåst och allt mitt fokus låg plötsligt på att rensa blommor! När har jag någonsin fått för mig att göra det förut?... Efter det så uppmärksammade jag att nu var ju badrummet smutsigt!! Så nu behövde det faktiskt städas, det kan inte hjälpas.. så badkaret fick sig en skrubb det också.. och alla vet ni hur jobbigt det är att städa`? Ja, så nu är jag väl förtjänt av en paus?
Så det blev ett avsnitt av The Hills... Och kanske ett till... Men oj vad klockan drog iväg! Lite lunch kanske vore på sin plats`? Ögonen drogs till lilla kissekatten som låg i mitt knä, hon har ju inte fått leka på hela dagen, stackars liten älsk så då fick sig även hon en omgång av lek. Men ja, inget plugg.. nej.

Plugga? Nja lite blev det väl tillslut.. men det vette katten om nått fastnade! Det lär nog märkas 8.15 imorgon det. Har ju dessutom jobbat på banken hela dagen och slitit som en ilsken tomtenisse innan jul.. så plugga efter att jag kommit hem sen vid 18.00 känns sådär lockande.. och jag vet nog både en och två saker jag skulle kunna bortförklara mitt ikke pluggande med. Ujuj hur ska detta sluta Jenny Bengtsson?! 

Min Karl har tydligen bestämt sig för att börja blogga.. kom lite som en chock för oss båda anti bloggare.. men se nu, här sitter vi iaf med en varsin blogg.. hihih!


www.Jockbe.blogg.se

TjoSvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0