tuddelituddeli

Har precis kommit hem från en galet tråkig redovisning i skolan! Eller ja, det va nog ett seminarie kanske.. men jag får galna sjukan på alla märkliga människor som går på den där skolan! Tur att marika var i min grupp så jag fick mig lite moraliskt stöd, insåg väl dock att vi inte riktikgt hade uppfattat uppgiften som alla andra.. märkligt ;DD

Senaste veckorna har inneburit mer teknisk information än jag velat ha, för att inte tala om hur mycket som jag trodde kunde få plats i min hjärna! :O Och inte nog med detta hemska faktum att jag lyssnade.. Det verkar dessutom ha fastnat någonstans därinne och vägrar komma ut!! Så nu finns där inte längre någon plats för all nyttig info, som hur man lagar god mat( matvrak=jag) eller vart snyggaste skorna finns, och så skolgrejjerna såklart! ;) Först så pajjar J:s iphone! STOR katastofvarning utlystes och jag trodde att jag skulle få ringa psyk eller någon akutstöd linje, har nog aldrig sett honom så förstörd tror ja.. stackars plutt! Så efter cirka 2 timmar av forskning på diverse tekniknördsforum och sajter som jag inte trodde existerade så hade jag, JAG och jocke iaf insett vad felet var.. Puh tyckte jag! MEN nej nej, eländet hade bara börjat blev jag raskt informerad om.. för då ska skiten uppdateras med någon typ 2.1.1 uppdatering som egentligen inte fick uppdateras för den fanns redan i telefonen och gud och hans moster att jag inte bröt ihop!!
Stackars jocke såg så ledsen ut så jag fick helt enkelt bita ihop.. sen va telefonen flaschad och chipad med svenska tangentbord och massa andra saker som jag försökte skona min hjärna ifrån.. men tydligen har jag bra minne för saker som jag inte vill minnas!? Har försökt med förträngningsmetoder men inte heller det verkar bita.. kanske ska byta inriktning? Men inte nog med detta! Två fjuttiga dygn senare ringer lillebror i vild hysteri och skriker att hans Xbox fått någon konstig åkomma.. RROD- red ring of fire! läs noga!!!  JAG vet vad det är och vad det betyder.. undrar nästan vad det är för konstig bakterie som har beslagtagit mina hjärnceller och lagrar detta!? återigen var det chipat och flashat och modifierat moderkort och troll och älvor.. Detta problem är då tydligen något som man kan lösa med hjälp av handukar och en ugn på 225grader i en kvart.. Vid det här stadiet slutade jag tack och lov!! att lyssna och lämnade över problemet till J.. Jisses vilka idéer! Skicka till en verkstad kanske?..

Nej, nu behöver jag en paus från teknikens värld ett tag, så jag och J åker till stugan i stora mörka skogen på fredag! Ska bli mycket najs,. har inte lekt skogstroll på flera år nu så jag LÄNGTAR!! :DD Men först blir det mat med Mor och bror på staden!

Tjohej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0