Döden kom tidigare än väntat..

Idag är jag helt ledig för första gången sen jag minns inte.. Sov till 9 sen kom fader Hans på besök för att laga mig cykel som tog en minisemester förra veckan. Så nu slipper jag sno jockes cykel till träningen. Hade förövrigt en nära döden upplevelse igår tack vare den där dumma cykeln! Trodde för en sekund att jag skulle klara mig undan vårruset men nej... Jag kommer iaf cyklandes i min egna lilla värld i full kontroll.. Eller ja, förutom det faktum att det var svinhalt och allmänna dödsfällor överallt då det var modd och slask över hela cykelbanan! Jag suger på att cykla förövrigt och det hör inte till ovanligheterna att jag trillar omkull på perfekt plana ytor och raksträckor.. Så jag var i fokus till max men väl inne i stan slappnar jag av lite eftersom nu är det ju iaf ren asfalt.. Men det skulle jag aldrig ha gjort! Väl framme vid rödljuset så stannar jag.. Eller jag försöker stanna, men upptäcker till min förskräckelse att cyklen inte har någon handbroms kvar!! Gaah! Tårna fick ta smällen för detta misöde.. Kunde väl ha använt fotbromsen men min hjärna var tillfälligt ute på annat ärende.. Den var iaf inte närvarande.. Skämdes redan som en hund, så när det blir grönt ljus och jag ser min chans att fly, men inte en jäkla bil stannar så jag får vänta.. Jag ser en lucka!! Tar sats och trampar iväg! Jockes cykel har då fastnat i en hög växel (är det inget som funkar på den här cykeln?) och jag tar spjärn i handtagen för att få kraft.. Men vänta jag glider bakåt i en dödsbåge med en handen i luften som en cowboy på en rodeohäst och slungas ut i vägen mot en röd bil med (gissa?) två killar i min ålder som har the laugh of their life där i bilen.. återfår kontrollen men skäms så mycket att jag i vild panik!! Måste bli av med beviset(!!?) och slänger iväg handtaget! VARFÖR!!?? och flyr in på Sats.. Redan nu har min hjärna funderat ut ett antal helt orimliga bortförklaringar som på någotvis ska kunna få jocke att förstå vart hans cykelhandtag tagit vägen..

1. Det var poff hopplöst försvunnet när jag hade tränat! Någon var ute för att jävlas och tog det.. Hm.. Jenny! Detta håller inte!! Varför i hela friden skulle någon göra det??

2. Jag ställer tillbaka cykeln i detta katastrofala skick och låtsas att det regnar.. 
Nej, kommer aldrig gå.. jag ljuger så dåligt att det hörs ända till kil..

3. Jag får helt enkelt gå tillbaka till platsen av högsta förnedring och söka efter handtaget som en annan galning och hoppas att det ligger kvar.. Ja, jag måste ju självklart vänta ca. 2 timmar tills efter träningen... Så att alla spår av möjliga vittnen är borta och ingen fattar vad jag gör..

Så jag tvingade Lina att följa med så att jag skulle se mindre störd ut(!?) Nu var vi ju bara 2 idioter ist för 1.. men som sagt min hjärna tog semster.. Och där i en äcklig, brun vattenpöl ligger en bit svart gummi och guppar.. Med handtaget tillbaka på plats cyklar jag hem och förklarar min nära döden upplevelse för jocke som bara säger: Ja, Jag vet. Jag har gjort sådär flera gånger!! WHAT?? Kanske en varning hade varit på sin plats??.. Tror han planerar ett coverup-mord på mig så att han kan få ärva soffan av mig ;D Sedan skrattar mannen tills han fick ont bakom ögonen? Vad är det för sorts skratt? Kul att jag kan roa någon med min klantighet!

Idag har jag träningsverk och slapp dag! Har tagit slut på allt!! mitt smink så kan tyvärr inte gå utanför dörren förän JB kommer med påfyllning klockan 2.. Ja, det blev hans straff för cykelolyckan och det faktum att jag fick hänga upp alla hans svettiga hockeysaker förut! Bläää!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0