Kusten- fjällbacka, hamburgsund och grebbestad

Helgen spenderades på kustremsans alla små urgulliga städer och måste säga att Fjälbacka tog hem priset som absolut charmigast, med massa små gulliga hus och krypin överallt, just the way I like it! Hamurgsund vann pris som mest Jenny vänligt. Godis outlet, restauranger med super mycket mat som höll öppet 12-sent(!??) I Grebbstad vimlar det av rikemans ungar och  seglar jackor, även på de som inte seglar, och skryts om bubbel och cash i vart enda hörn. Det sist nämnda tog mitt resesällskap fäste på och gick runt och prissatte såväl båtar som frisyrer i antal bubbeldryck. Helst skulle allt annat sägas på oförstålig danska och avslutas med: de kan ikke jeg heller.. Men allt som allt ger mycket odrägligt folk blandat med husvagnsfolk ändå en trevlig mix. En västkuströra. Typ.

Sportshoppen fick sig ett besök på några timmar och med oss hem fick en hel del matnyttigt. Själv inhandlade jag ett par sneakers, nya löparskor (rosa såklart ;) ) , en stickad skönhet till myströja och en ny underbart skön underställströja. Som nog kan förgylla både en och två hemma kvällar eller löpar och skidturer. Får nog bli till att skicka med jocke pengar  för ännu en tröja när han och gossarna ska ner senare i sommar.

Födelsedag på intåg och för en gångs skull, bara för att jag fyller år, kommer jag inte på en enda sak jag vill ha!!

Helgens bästa går till jocke som under kortspelat "finns i sjön" drog till med bästa någonsin: - Jenny: Har jocke några damer? Jocke muttrar och skickar iväg två damer. Mammas tur imellan och när turen tillslut faller på jocke kommer ett; Jenny kan jag få dina damer? HA! Jag ser väl lite butter ut och skickar iväg mina 3 damer. Sedan tittar alla förbluffat på hur han stoppar in alla damer i sin kort hög och frågar niklas efter 2:or. VA? Nej vänta lite nu.. Har du ingen egen dam? (alla på en gång) Jocke ser mycket förvånad och påhoppad ut.. Men då kan du ju inte be om damer!! Jocke: JAHA!!... Nehej?? Kan man inte`?

Inte konstigt att han hade en miljard par hela tiden :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0