Trampa, tramp, tramp på min cykel

Jag har börjat min karriär ute på¨hammarö med att försöka vara lite nyttig! Cykla till jobbet låter som en strålande idé. i praktiken! För det som tar 10 min bil är så galet mycket längre än vad jag tror! jJenny startar dagen glad och pigg och faktiskt lite förväntasfull över sitt nya duktiga jag som inte åker buss till jobbet! Kanske kan jag tilloch med bli lite litelite smal tills jocke kommer hem om jag cyklar fort?! Fröken optimist sätter sig på sin lilla damcykle modell äldre och trampar i väg. Något sen.. som alltid! Men vaddå? Vad kan det ta och cykla ut till hammarö menar jag? 20 min?  det är väl inte så mycket längre än hem till mamma från oss tänkte jag, sådär 4km typ, och rampar iväg!

Och jag trampar och trampar och trampar och jag kommer ta mig fasen inte en meter känns det som! Värmen steker redan och vägen som tidigare alltid har vartit platt visar sig vara rena bergodalbanan! Bara det att backarna bara går uppför! OCH 40 MIN SENARE: FRAMME! OH JISSES VAD LÅNGT DET VA!  Så jag fick mig tillslut en cykletur på hela 9,5 km i morse! Och sen ska jag hem igen! Kommer då upp i hela 19km! bra jobbat jenny!!

Så vad har jag lärt mig idag: ? .
1.lita inte på ditt eget omdöme.
2. cykla tidigt på morgonen är inte bra för jennys psyke.
3.damcyklar är till för att cruisa runt i stan på inte bakåkning 9,5km!!
4. Varför lär jag mig aldrig ovanstående punkter??


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hihi.. rolig du :D

2009-07-30 @ 08:38:02
URL: http://missfixin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0