Gratis hemtjänst, gratis måltid

Igår var jag hemma i huset hos mamma och skulle ta hand om min kära krympling/halta Lotta till mor! Laddade upp med spel och en hel bunt med filmer och trodde vi skulle ha oss en riktig mamma-dotter dag. Ack så fel jag hade. Började bra med filmen ALLT FLYTER och lite scones. Efter det blev jag en liten hemsamarit och hade utan tvekat fått jobb på både hemtjänsten och som hushållerska. Det skulle handlas, och tvättas och damsugas och skuras och plockas och springas efter telefoner.. Tur för mamma att hon är min favoritperson! ;) Men tillslut satte jag stopp för galenskaperna och sa att jag tror att huset överlever en dag faktisk så vi tittade på RALLYBRUDAR istället. Tyckte den var ganska söt även fast alla säger att den skulle vara så dålig. Så just nu ligger jag i soffan och laddar för ännu en drabbning av hushållssysslor (elektrikern som var hemma hos mamma igår föreslog en liten bjällra, vilket jag ber till gud att hon inte hunnnit skaffa sig för då blir det ett Jennyformat hål i dörren..). Vad sjutton hände med min lediga vecka med bara lata mig och göra vad jag vill?? ujujuj..

Efter detta blev det dags för mina egna hushållssysslor hemma i lägenheten innan jag föll ner i en hög i soffan. Hann precis slumra till så gott när jocke kom på den superbra (?) idén att vi skulle ut och springa! Gah!! Så ut bar det och sprangs gjorde det. Var riktigt nöjd med mig själv när jag insåg att sist nog bara var en svacka för jag tog mig runt 5,5 km och kände mig varken döende eller självmordsbenägen efteråt.. Klarade mig dessutom runt på 27min vilket faktiskt är väldigt bra för lilla otränade mig! Vad som var mindre bra var att efter 10meter i spåret omringades jag av små, små flugor.. typ bananflugor(!) och en kamikazefluga flyger rakt ner i min hals!? Jag som precis hade kommit igång såg jocke försvinna bort i spåret och tänkte ju inte låta honom få världens försprång så jag bara svalde!! SVALDE?? Vad tänkte jag med kan jag undra såhär i efterhand. För den lilla rackaren slet och kämpade för sitt liv där inne. Och jag lovar att han hängde kvar, såg honom framför mig hängandes i strupgrejjen som är i halsen sådär som de alltid gör i serier och killade frenetiskt med sina vinga för att jag skulle hosta men ikke. Ett helt varv i spåret kunde jag känna den rackarn hänga där och pingla! Gomsegel? Heter det det.. Jaja, men där iaf! hehe! Tillslut fick jag nog och svalde super mycket massa gånger och sen kände jag smaken av seger.. och fluga och det är helt klart inget jag rekomenderar. Det enda positiva var att smaken hänge kvar och jag inte var ens i närheten  av sugen på mat efteråt ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hihi ja "joggar" 3 km på 25 min så du var lite bättre än mig ;D

2009-06-10 @ 15:26:17
Postat av: Marika

Jia ... från mig var den kommentaren då :D

2009-06-10 @ 15:26:41
URL: http://m4r1k4.blogg.se/
Postat av: Marie

Jo, det är bara efternamn när dom pratar med domare! :P Men han heter Halvarsson. Jag känner inga domare men Fredrik lär väl känna igen dom om inte annat :P Fast vi kommer nog ner på fredag kväll för jag ska jobba på fredagen. Men vilken camping är det ni ska bo på förresten? :P

2009-06-11 @ 21:09:48
URL: http://livetsomenjonson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0