Färjestad

Igår eftermiddag var jag och jocke, jimpy, micke, becca och hennes johan iväg på Färjestad- skellefteå matchen i LLA-arena. Och jag hade faktiskt sjukt kul!! Knappt så jag förstår det själv! Alla som känner mig ens lite vet att mitt förhållande till sport i allmänhet är.. ja, Kasst, är nog det enda ordet som gör detta rättvisa! Om det inte gäller ridning offcourse ;D Så jag blev uppriktigt förvånad av mig själv när jag insåg att jag satt där och njöt. ( jag var tillochmed så insatt i matchen att jag både visst vart pucken höll hus(!!) OCH var med och oooohhhaade och eeeeyyyyade lite! Imponerande! 

Fullsatt och alla gemensamt mot en motståndare var givet redan från början. Är ju sån sjuk stämning i den där hallen! Går inte förstå skillnaden om man bara har sett hockey på tv förut! Nu har jag iof varit på färjestads hockeymatcher förut men aldrig sån(!) hockey. Det var helt annorlunda! Alla var helt galna, antagligen för att det börjar dra ihop sig och det var semi på hemmaplan men ändå... Hela hallen sjöng med och skrek åt domslut hej vilt. Kul att vi gick igår när det blev lite mål oxå! Hela kalaset började med klackens vifftande med stora grön vita flaggor till färjestadsången och det hela avslutades med 2 och en halv minut av att hela den fullsatta hallen stod upp och klappade händerna. Strax innan snurrade vågen ett tiotal varv runt hallen innan den stannade. Jag var imponerad! Satt 2 galna norrmänn bakom oss och gallskrek efter Jonas Gustavsson och Färjestads enda(?) Norsk som gjorde 2 Eller blev det 3 assist tillslut? (Jag sa att det var kul inte att jag hängde med på alla namn!!) Vet att det slutade 6-0 vilket i sig är en stor bedrift för mig! Lite besiviken över att jag fortfarnade inte fått kläm på det där med offside. Men en pojkvän som dömer hockey har resulterat i att jag har lärt mig alla störda regler som hur breda målvaktens benskydd får vara, dock inte de grundläggande reglerna som faktiskt kan komma att hända inom en realistsk framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0