Pannkaka av alltihopa

Idag har jag jobbat igen. Kom hem hungrig som en varg och beställde våfflor av min kära man! Så vi letar upp ett recept på icas hemsida. So far so good! Men sen börjar eländet.. En msk bakpulever? Va där det här? jaja, jenny lyder eftersom hungern har tagit över och grummlar hennes omdöme! Bara 2 dl vetemjöl? Jajo fast det var ju iof 2ägg i.. Hur tänkte jag att det skulle hjälpa smeten bli tjockare??..Vet bara att jag såg en omelett framför mig. Jocke klagar oavbrutet och tjatar hål i mitt huvud om att smeten är för tunn. Tyst människa jag svälter! är allt jag lyckas få ur mig och jag hinner smälla i mig två mackor som stöd för min mage innan ens smöret har smält.. Och jocke lyssna noga nu för detta kommer aldrig upprepas igen; Du hade rätt!


Hur kunde det gå så fel?




Jenny var dock fortfarande inte övertygad utan vräker på ett havlt kilo smör som smälter och rinner ut över hela diskbänken. Jocke som nu har nått bristningsgränsen blir galen när han ser att jag har återigen har hällt i mer smet i våffeljärnet. Efter det flög det grillvantar och snaddar i helaköket!! Opps? Sätter jocke på att skrapa loss våffelsmeten från järnet medans vi likt vargar slänger oss över det vi lyckas skrapa loss! Snusk! Jag var hungrig känns inte längre som någon vidare bra ursäkt.. Men än hade jag inte släppt taget om min smet utan hällde nu istället smeten i stekpannan. En pannkaka kanske? Men den blev för sorglig för att ens kunna ta en bild på och smeten försvann efter det på jockes order ner i slasken. Farmors recept blev räddningen. Inga krusiduller och goda våfflor fann tillslut sin väg ner i min mage :D
Lite efterforskning visar sedan i de dolda kommentarerna att det var fel i receptet! NEHEJ, det säger du inte!?? Skulle va 4dl mjölk ist för två mera mjöl. Jasså, vilken chock! Och en TSK!!! inte msk av bakpulver! inte konstigt att det blev pannkaka av allihop!!

Nu på kvällen bar det iväg till sats. Sprang 6 km och sen fick det bli situps. Skulle egentligen ha tränat med pojkarna med när de försvann in i farliga Biff-makar-rummet kände jag att det var dags att smita iväg..

Men nu dusch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0