Tidsoptimist..

JA! Jag är världens största tidsoptimist med tidsuppfattning som en sent utvecklad teletubbie! Jag vet!! Har vetat om detta gott och väl men den här gången har jag lyckats på riktigt! Hör och häpna.. Jenny ska skriva sin hemtenta nu hade hon tänkt... Ja, men vad trevligt kan man tycka då. Men nej det är illa!!
 
Vad hon inte hade räknat med, eller ja hon blundade för, att nu är det lördag hejhopp* och hon ska knåpa ihop 7000(!!!!) ord om emotionellt arbete tills tis. 18.00.. Ja, men det kommer gå tänkte jag. Mina tidsoptimistceller i min hjärna måste ha invarderat och mosat alla övriga vettiga celler med yxor och granatkastare för kvar är dom inte. För hade dom överlevt hade jag kanske hört iaf en liten ensam cell som skrek IDIOT(!) Börja nu(!) och andra mer normala tankar. Men eftersom de verkar vara totalt utrotade eller alternativt fackligt organiserade i strejk för att lära mig en läxa(!?) såg jag inte vad som hände utan fortsatte glatt att lugnt fundera på vad jag ska äta och liknande. Detta medans mina klass kompisar sprang runt och klagade på ångest för två veckor sedan.. Kanske kunde ha varit en liten ledtråd om jag inte hade suttit och tänkt på köttbullar? Men jisses lugna ner kröppen tänkte den lilla flickan utan vettiga hjärnceller.. GAH!! (känns bättre när jag pratar om mig själv i 3:e person, eller vad det heter, så jag slipper inse att det är mig det handar om. För stackars korkade sate som skrivit detta inlägg. Skrattretande kul. .)

Undrar om jag inte är född dum blondin after all. IQ befriad som en fryst fiskpinne med spenat...

Så nu sitter jag här med 4 böcker var av 2 är på engelska (som jag som tur är nästan har läst!! Jaja, nästan då.. iaf bläddrat igenom..) och ska skriva 7000!! ord om absolut ingenting. Har idag fram till 19.00 och dagen imorgon på mig sen är det jobb 8-18 på måndag så då lär det väl bli sådär mycket gjort och sen jobb 8-16 på tis. Ohhooo jippie hela två timmar kvar till deadline..


Pleeeeeaze kill me!

Kommentarer
Postat av: Sara

Lugn, det där fixar du lätt.

2009-03-14 @ 14:48:28
URL: http://saralingon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0