Dagens drabbning...

Eller snarare svettig dödskamp.. hade jag med Jockes tvspel idag då detta verkligen inte är utformat för lilla mig! Jag fick den strålande idén att jag skulle kolla på bluerayfilm. (Ujuj vilka ord jag svänger med) Vad nu detta skulle vara bra för vet jag så här i efterhand inte.. men iaf så går ju dessa så kallade blueray filmer tydligen inte att spela i vår vanliga lätt förstådda, jenny vänliga dvd-spelare så det var bara att grabba tag i tvspelsdosan och försöka.. kom så långt att jag hittade filmen och skulle stoppa den i tvspelet.. sen tog det stopp! Hur jag än tryckte och försökte så kom det inte ut någon lucka att lägga skivan på så det fick bli till att krypa till korset och ringa jocke för lite personlig coatching. Det fanns uppenbarligen ingen lucka, vilket förklarar varför jag inte jag inte hittade den...

Det var bara att stoppa skivan i den lilla springan och sen vips så var den borta! Efter det flöt det på riktigt fint och jag var mycket stolt över att jag fick både text och super extra ljudet att funka! Men sen mina vänner ringde mamma och jag skulle stoppa filmen.. var ju bara det att det fanns ju varken, play, stop eller pause knapp/symboler på den där skitdosan! Så det slutade med att jag i ett sista desperat försök att stoppa filmen tryckte på allt jag kunde komma åt och det inkluderade även de dödsbringande spakar och dolda spolknappar som fanns. Allt detta i en vild kombination resulterade i en vilt skrikande jenny, en yrvaken förvirrad ruth och en livrädd mamma som inte hade en aning om vad jag gjorde då jag bara hade tryckt på svara utan att sedan säga ett ord innan jag började tjuta som om det vore en mördare i lägenheten.. Såååå det var ju bara att svälja skammen och ringa jocke igen...

Läste en gång i jockes teknik "pojktidningar" en artikel som hette; vad din flickvän gör när du inte är hemma. Punkt 5 lydde:

Försöker se på film.
 
Kan inte annat än hålla med!

Kommentarer
Postat av: Marika

hihi ! Du lyckas med så mycket roligt:P

2009-05-27 @ 13:03:58
URL: http://m4r1k4.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0