Valborg

Ja, jag vet jag är en dålig uppdaterare men jag har tagit mig lyxen att umgås lite i helgen! HAr haft sjukligt roligt måste jag säga och jag ångrar verkligen inte vår lilla utflykt! Sen fick det bli akutjobb igår.. men nu kommer iaf helgens bilder! Vi var 13 stycken glada små nissar som under torsdagen styrde kosan mot vad vi trodde var ett rött hus i skogen; helt enligt jimmys beskrivning. Men vad möts vi av? Åker där på en grusväg en mil utanför filipstad och vart jag än tittar är det gamla skjul och hus bortom all räddning. Vi i bilen satt där med panik i blicken och väntar nästan på ett sms; HAHA skojja bara! från jimpy och company! Åkte för bli ett gammalt sågverk och nu har Helene hunnit skrämt upp mig med historier om både motorsågsmasaker och mördarspöken. Så under tiden jag satt där och funderade på om jag orkade springa milen in till staden om någon jagade mig så hittade vi huset!

Och vilket jävla hus sen!! ;D börjar lasta in alla saker och när jag kliver innanför tröskeln så svimmar jag nästan. VILKET JÄVLA HUS!!! 500kvm stort och helt underbart! Trodde väl att det var en vanlig gammal kåk vi hyrt, så som gamla hus brukar vara.. men ikke! Lyx hus med bubbelbad, biorum, proffskök osv men allt var så smakfullt och överallt man såg var det vitt och fräscht! Jag ville flytta in kort och gott. Slog ¨på stort och valde ett rum med dubbelsäng till mig och min karl och sen blev det husesyn. Kvällen fortskred med dricka, dricka och dricka för vissa av medlemmarna som var mer trötta än andra dagen därpå om man säger så... Hosthost** jocke* Host* Lekar av lekledaren jimmy följde varandra och grillat serverades i mängder. Over all en super kväll. Dock vann jockes lag; aj, vad ont det gör att få en cykel i ryggen. Ja, fråga inte ens. Följt av oss; oliverna och sist men inte minst kom Karlstad byggtjänst AB. Kan väl lugnt säga att våra poäng inte kom rån mig! hehe! Högljudda protester till domaren angående resultatet lämnades in men tystades ner av domaren med en mintu.. Mutor? Sen skulle det bada buddelbad. Föör det var så sjukt galet kallt på golvet i huset så det kan aldrig vara nyttigt, any way så hälldes vatten upp men inga bubbblor kom och buuande och dystra miner uppstod. Så här i nyktert tillstånd har vi dock insett att anledningen till detta var att vattnet inte nådde ens i närheten av upp till bubbelhålen.. Behöver jag säga mer?? En efter en lämnade in men min fyllekajja till man var på topp enligt hans mått mätt och skulle abslotut inte sova.. så jag fick lägga mig själv i spökhuset!! gaaaah! Dröjde dock inte länge innan korridoren fylldes av Alla som är nyktra älskar HV- vilket är jockes fyllefavorit och HELA HALLEN följt av en hel massa fnitter och sen var det stopp även för pojkarna.

Lördagen senderades i solen och på kvällen frossades tacos och inga öl var i syne.. om jag säger så ;D 3 filmer avverkades i hejdundrandes takt. Och en och annan själ somnade gott i de sköna sackosäckarna.



Rut vill inte åka till farmor och farfar.. Och fina fina huset. Ett av de 8(!) sovrummen och rummet intill hallen.



Huset från framsidan, tävling med full koncentration och massa massa mat!



De båda hallarna och jocke är extreeeeemt nöjd med sin fina guldmedalj som han fick av Jimmy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0