New Moon

Filmer som gör att jag inte kan glömma dom. Tänker på dom i flera dygn efteråt. Drömmer mig bort. Hör inget och ser inget i flera timmar efteråt. Analyserar alla scener och drömmer mig bort bland repliker. Lever mig in i deras kärlek. Önskar att få byta liv med Bella en liten stund. Få känna vad hon känner, se det hon ser...

Det vill säga JÄVLIGT SNYGGA KILLAR! För ooooh my freaking lord så snygg Jacob hade blivit!! Kom på mig själv att precis som när jag läste boken önska för en stund att det var honom Bella älskade. Bara för att han verkar omänskligt snäll och helt underbar.. Sen läste jag trean och Edward förälskelsen startade all over again. Tur. Börjar nästan känna mig lite otrogen. (nej inte mot jocke.. mot Edward såklart ;D ) Men allt från boken är där. Alla underbara kommentarer och drömmiga scener. Men även allt därimellan. Vilket gör att scenerna ibland är korta och den som inte läst böckerna kanske får svårt att hänga med. Fast å andra sidan vet dom inte allt underbart dom går miste om.. Nej, den var helt enkelt perfekt. Men på sitt eget vis. Inte som twilight. Det märks att den inte är samma människor bakom kamrorna men den är ändå helt jävla underbar! Filmen liksom boken har en annan stämning än twilight, men jag hade blivit besviken om så inte var fallet.. Tyckte nästan filmen är ljusare än boken som är väldigt depp och ganska mörk-

Filmkvällen startade iaf med en visning av Twilight. Vet inte om jag någonsin får tillbaka känslan jag hade efter jag sett den filmen första gången.. Visste inget om den. Hade inte ens sett trailern när Ullis ringer och frågar om jag vill med på bio. Jo, men visst! På vägen dit kommer jag på att kanske borde jag fråga vad det är för typ av film...? (varför gör jag alltid detta misstag att fråga efter jag tackat ja? Eller i detta fall. Bland det bästa jag gjort.. typ) Den handlar om vampyrer.. Säger hon lugnt! WHAT!!? Jag hatar sån där skit! Och förbereder mig på de värsta 1, 5 timmarna i mitt liv. Obotligt lycklig var allt jag kände mig när jag gick därifrån! Den var inte lika bra som den gången.. Men nog så bra! Helt perfekt! Filmen ska ses på bio, så är det bara!

New moon startar. Pulsen ökar. Nej. den skenar! Sen..
Vart faaaaaasen är ljudet!!?? GAAAAAAAAH! Vem är den klumpedunsen som vågar förstöra mitt bästa filmögonblick ever!? Stor lust att leta upp den inkompetenta människan själv när ljudet startar igen.. Men hela ögonblicket av första underbara scenen är borta.. Följt av fjortisar som inte håller käft. Och en stolsgranne som luktar snus. Är cirka 10killar i salen. Alla relativt unga och fräscha. Utom min granne. Såklart! Vad annars!? Han luktar snus och cigg. Ser ut som han är körd genom en mangel och är cirka 45 år. Sen snor han mitt armstöd!? Hur vååååågar människan? Dödstraff skall införas. Ska nog lägga det i förslagslådan nästa gång. Under resten av föreställningen är det snörvel och rosselhostningar bortom denna värld. Det är godisknaper så jag måste vända mig åt hans håll för att se så han inte har förvandlats till en häst med en förkärlek till knäckebröd. VAR T-Y-S-T!? Sen att männsikan snyftar och stönar på vart enda ställe där jag borde få varit den som snyftat var droppen!

Men efteråt ligger jag ändå i sängen och småler. Lyssnar på jockes andetag och kommer på mig själv med att känna mig smått otrogen.. (faktiskt mot jocke denna gången) Bäst jag försöker ta mig tillbaka till verkligheten igen tror jag..

Men på onsdag ska jag få uppleva det igen!! Längtar! Filmer som denna. Twilight saga filmerna ska: Enligt mina och Ulrikas mått ses på bio ett minimum av 3 ggr! Så är det bara..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0