Livet i en bubbla.

Brukar tro att jag är en ganska uppmärksam människa som ser det mesta runt omkring mig. Tror det är dags att tänka om...

 Gjorde nämligen en mycket intressant upptäkt igår! Hade precis städat vår lägenhet från golv till tak, och då menar jag från golv till tak. Var nämligen en liten jocke som skakade grönsåpa flaskan utan korken påskruvad. Detta resulterade som ni kanske förstår i att det var såpa överallt!! Smart va? Ja, det tyckte jag också!

I vilket fall som helst så ligger jag utslagen på divanen och flåsar efter ett skurmaraton i vardagsrummet och ser en fläck på vårt vardagsrumsgolv.. Hm vad konstigt, det ser ut som det är silikon mellan golvbräderna? Vem är kludden som kommit på denna smarta idé? Och medans jag ligger där om filosoferar över det grå silikonet i vårat vardagsrum inser jag en sak. Vårt parkettgolv... Är inget parkettgolv(!!) utan en förbaskat ful plastmatta i träimitation!! WHAT?? Är snabb med att meddela denna fruktansvärda upptäkt för jocke som tittar på mig som jag vore en marsian från yttre rymden, nyss nedstigen i vårt vardagsrum, och utbrister; Du, skojjar va? NEJ! För jag har på riktigt allvar under de 16 månader som vi har bott här trott att vi har parkettgolv i vardagsrummet! Har iof sig undrat lite över den konstiga färgen på trät någon gång men aldrig reflekterat över varken det eller det faktum att golvbrädorna är 30 cm långa?!'

Chock! Uppmärksam var det va?.. Hm.. Är jag blind?? Nej, men nästan iof.. skyller på det!! Synfel som gör att jag ser som en mindre intelligent mullvad kan ju faktiskt vara en faktor...

Nu blir det iaf lunch med ullis på staden, sedan lite shopping med mor. Och förhoppningsvis missar jag inte alltför mycket av livet runtikring under tiden.. men vem vet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0