Undanflykter och paragrafer

Dessa två små ord fyller min vardag från morgon till kväll denna veckan. Idag gick jag tillochmed upp och städade hela lägenheten bara för att slippa plugga in de där förbenade paragraferna en gång till. Den som skrev avtalslagen borde kollas för dyslexi och se om människan hade allmänna svårigheter att skriva det svenska språket.. Visserligen skrevs väl texten på dinosariernas tid och den som skrev skiten är nog olja vid det här laget.. (?) men jag önskar ändå att ta ett snack med denna juridiknisse! Så det så!

Igår var iaf jag, pappa och lillebror och hans vän Daniel och tittade på den andra av stieg larssons böcker "Flickan som lekte med elden". Jag älskade den!! Äntligen har dom lyckats göra en svensk film som inte känns som en högstadie pjäs! Grattis! Har ni inte sett den? Se den!! Super bra, nästan bättre än ettan tyckte jag nog. Men vet inte om det var pga att jag missat att läsa både 2:an och 3:an(!!) Satt under hela första filmen och funderade på varför dom tryckt in alla tre böckerna i en film.. Då slog det mig! Har jag läst de andra böckerna?? De står hemma i min hylla och har gjort så sedan vi flyttade in, uppenbarligen helt orörda. Vilken skam! Var helt övertygad om att jag redan läst dem. Men efter lite bak-på-pärmen läsning av böckerna i hyllan insåg jag mitt misstag.. Iaf så fick pappa samma flash back igår när han under filmens slutminut lutade sig fram och undrade varför de var både film 2 och 3 i ett? Han har inte heller läst 3:e boken kom vi fram till. Även han lyckligt ovetande om att hans "luftslottet som sprängdes" stått och dammat alldeles för länge.

Är detta ärftligt? Borde jag noga utvärdera mina planer att med tiden skaffa små mini Jennysar..? Vill jag riskera att de missar dessa underbara böcker, klarar jag att ha detta på mitt samvete? Borde kanske skriva en lista på-måste-läsas objekt innan jag glömmer bort vilka jag faktiskt har läst..?

Filmen är iaf: HOT HOT!

Kommentarer
Postat av: Sara

Kul att alla får sån städmani när det drar ihop sig till tenta! Bara andreas som inte drabbas suck

2009-10-28 @ 14:48:56
URL: http://blogg.nwt.se/saralingon
Postat av: Marika

Jag tyckte den andra är bättre än den första ;)

2009-10-29 @ 08:39:50
URL: http://marikaandersson.blogspot.com
Postat av: j

Hejsan

Allt bra ?

kram(:

2009-10-29 @ 08:54:14
URL: http://juliiiakempff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0