Bra start på dagen!

Väckarklockan ringer någonstans långt borta. Trycker bort den. Vill inte upp. Det är Kallt utanför täcket. Tårna skrumpnar när jag sticker ut dom! Klassiska snooze knappen känns lockande. Kan inte motstå frestelsen! Somnar om. Vaknar i panik!! Vad är klockan!?? 09,35! Skjutsen till skolan kommer 10 i! Hjälp! Snabba på! Drar upp jocke ur sängen som lugnt och sansat ställer sig och lagar frukost?! Hörde du inte?? En kvart kvar?! GAH!
Slänger på mig kläder, prioriterar bort tandborsten. Rädda det som räddas kan! DVS Smink och sedan springa ut till bilen. Väl i bilen ser jag jockes klasskamrater.. inte mina? Hm? Har vi grupper i dag? Men Sara är ju i min grupp!? Kollar kalendern i mitt zombie stadie av trötthet och otvättat hår och ser... att jag börjar 13.15! Hatar mig själv. Stiger ur bilen utan att säga nått om min dumhet och går och lägger mig i soffan..

Typiskt mig så säg? Så blev det ingen skola igår då det inte ens fanns damråttor hemma att äta som jocke så fint utryckte det! Blev storhandling, målande av möbler, ikea och annat nyttigt tillslut istället! Hela min dag var ju planerad runt min tidiga morgon skola! Katten oxå!

Ja, på tal om katten. Vem tror ni hoppade upp och satte sig på den ny målade pallen igår??


Kommentarer
Postat av: Sara

skakar på huvudet

2009-09-29 @ 17:28:49
URL: http://saralingon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0