Fortsättning.. Aldrig mer ARENA!!

Lördagen spenderade jag på alla fyra i vårt badrum och en hink Zilit bang! Sedan i köket med diskborsten. Hallen med en miljard jackor och skor och slutligen i vardagsrummet vilket blev mig övermäktigt. Vila var oundvikligt! Hur kan 2 små människor och en liten kisse smutsa ner så mycket? 18.00 trillade vålbergspojkarna och födelsedagsbarnet in och en minut senare även min domar-man ;D Och vi styrde kosan mot Arena där vi hade bokat bord och skulle äta nått gott som start på kvällen..

Mat och dryck beställdes in.. drycken kom in och dracks upp! En timme gick.. bordet bakom oss ställde sig upp och gick därifrån utan sin mat.. Ingen mat hade kommit. Hur många bord var det mellan att de hade beställt och oss? För många insåg vi snart.. Johan frågade hur lång tid det skulle ta då vi hade tider att passa.. Man vet aldrig hur länge spriten väntar i kylen innan den vandrar hem ensam(?) -Nej, men vi lägger på er mat nu! Bjuder oss på en ny runda dricka under tiden.. Visst! 

Men 32 min senare har vi alltså väntat på club sandwich och steak sandwich. HUR LÅNG TID KAN DET TA!?  Jocke som blir lite bitsk när han inte får mat var nära att fråga om han skulle gå in och steka sin F**bannade kyckling själv(?) när bordet brevid oss får sin mat. Inser att det är minst 3 jäkla bord mellan dom och oss som ska ha mat. Så då reste vi på oss vandrade ut! 1,75 h och ingen mat ens innom synhåll fick räcka! Bordet som precis fått sin mat tittar då på oss och säger: Ni gör rätt i att gå! Vår mat är tillochmed kall!(?) Vi fick hungriga hemmåt vanka och sen blev det pizza på pasha! Underbara PIZZA! Resten av kvällen var perfekt och avslutades  med utgång på nöjes, som för en gångs skull var ganska fullt!

Söndag; bakis och lagom pigg släpas jag med upp till herrhagen för att se på fotboll. Vad har jag gjort för att förtjäna detta?? Detta följdes av en lugn hemmakväll i fars nya villa i forshaga. Återigen med pizza! Underbara pizza!! Jätte sött litet hus han har köpt sig pappa! Jätteglad för hans skull! Grattis igen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0