Baby i'm back

Så där ja, ett litet oplanerat blogguppehåll vart det visst. Ops! förlåt.. Men nu ska vi väl ta tag i detta igen.



Påsken gick med massa mat en del party och bakfyllemys och film. Den mycket dåliga och ack så bedrövliga anledningen till blogg stoppandet var inte mindre än en B uppsats som satte sina klor i all min tid. Speciellt framför datorn. Ville inte se varken datorer och word dokument efter hela dagarna framför tangentbordet. Men nu börjar jag återhämta mig så smått och har försökt trappa upp med försiktiga bloggtittar och smygbesök på aftonbladet. Nu verkar kusten klar, så nu kör vi!

Fick ett extremt ovälkommet brev instoppat i min brevbox igår ska ni veta. Värre än räkningar och reklamblad från sverige demokraterna! Ja, nu tänker ni- Va? är det möjligt!? Svaret är ja! För i min låda fanns inte mindre än ett kompleterings brev från CSN. (jag hälsar er- ta er i brasan)

Jag har tydligen tjänat för mycket pengar under 2008. Blä på er blir mitt mycket mogna och genomtänkta svar till detta. För jag låg minsann under gränsen men sen har dom tydligen bestämt att räntor och skit ska räknas in och vips hamnade visst Jenny typ 2000 kr över.. Så nu ska det redovisas vad, när, hur, varför och hur mycket jag har tjänat per kalenderhalvår.. detta ska sedan bevisas i någon konstig process som jag inte ens vill fundera på de fina byråkratiska uttrycken som fanns i det sammanhanget.. Så nu måste jag leta fram mina lönebesked och räntepapper och aktie och värdepappersbesked. Får allt sånt över nätet genom banken. Detta sparas i ca 1½ år sedan är det en vetenskap och leta fram skiten. Tro mig, jag vet!!

Bläää ta tillbaka de där räntorna istället så är vi kvitt säger jag!

Hur ska man kunna klara sig som student om man inte får jobba lite ibland? Jag försöker tappert klara mig genom studierna utan att behöva ta deras kära pengar och låna mig genom studierna. Men det får man skit för?? HUR F*** *CENSUR* ********J**** HAR DOM TÄNKT DÅ? Det är alltså bättre att jag lånar pengar och lever på bostadsbidrag och studiebidrag istället för att jag försöker klara mig på de få timmar jobb jag får utan bostadsbidrag?! Hm... Säger inget mer nu! Hoppas min bitterhet är förmedlad ändå.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag har ringt och skrikit på dom, haha :D hur går det i skolan nu då? arbetsrätt va det va? kram

2010-04-07 @ 19:23:35
URL: http://mariapettersson.blogg.se/
Postat av: Sara

Det är en konspiration, Jenny. Staten mot studenterna. Vi är dömda till fattigdom. Står i grundlagen, tror jag?

2010-04-08 @ 20:41:53
URL: http://blogg.nwt.se/saralingon
Postat av: Marika

Jag fick dom i födelsedagspresent nu i helgen och jag tror de är köpta på mansion... :) Väldigt fina!!!

2010-04-09 @ 11:07:59
URL: http://marikaandersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0