Nyårs löften

Ja, det ska man ha tycker jag. Upprepar mina som jag har avlagt vart enda år sedan nyåret med min älskade Bea 2005?.

  • I år ska jag bli smal, snygg och populär.


Såå där ja! Klappart och klart. Rakt upp och ner! Tilläggas ska väl att det hittills har gått sådär bra med mina planer att genomföra ovanstående då jag älskar mat, har gener som inte sammarbetar och är stadig toffel på heltid sen 3 år. Men Jocke är en sån där favorit toffel som man inte bara gör sig av med ;D. Man kastar inte sina favvopumps. Så är det bara!

Så istället har jag fått lägga in lite kompliteringar. Dessa har gjorts i samråd med den andra toffeln. (tror han får vara vänster toffel.. gillar höger sida bättre..)

  • Ingen skräpmat innan flytten 19 feb
  • Ingen alkohol under januari
  • soppa ska förtäras
  • träningen ska tas upp igen efter juluppehållet


För mig går det riktigt bra, jag och Ullis är bästisar med alla maskiner i gymmet snart och ett minimum på 4 ggr veckan håller i sig! Inte en hamburgare eller ens en pommes har passerat mina läppar och alkoholen är bakom lås och bom i kylen. Bra Jenny, men min toffelkompis bara fuskar så funderar på vad han ska få för straff. Han dricker öl med motiveringen att det var ju bara en.. eller 2 högst! Och Max målet gjorde entre innanför dessa dörrar senast igår. Skärpning mister!!

Grönsakssoppan från helvetet, även kallad bantarsoppan, äts varje år av mig och far. I år dock på olika håll. Är inne på min 5e dag av 7 och det smakar kort och gott skit. Men lite rens av kroppen och några kilo mindre på köpet kan kanske vara värt en vecka av äckel-päckel!? Dom säger att den är lite som att föda barn. Man glömmer bort hur det känns mellan gångerna, tur det för annars skulle man nog aldrig göra om det....

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0